Monday, 20 August 2012

~25 PROPHETS~PEACE BE UPON THEM ALL :)

    Assalamualaikum...cane raya korang2 semua?? Banyak tak dapat duit raya?? Hehe.. Farah sebenarnya masih tak de mood nak tulis pasal sambutan hari raya sebab mood nak menulis pasal hari raya tak datang-datang lagi. Lagipun bagi Farah tak bermanfaat sangat. Baik Farah share yang bermanfaat kan? Hmm. kali ni Farah nak share tentang nama-nama nabi kita dalam versi bahasa Inggeris. Walaupun sekarang u olz rasa x ada kepentingannya lagi,tapi nak tambahkan ilmu tak salah kan? Hehe.. Here we go~

Adam-Adam

Idris- Enoch
Nuh-Noah
Hud-Hud
Soleh-Soleh
Ibrahim-Abraham
Lut-Lot
Ismail-Ishmael
Ishak-Isaac
Yaakub-Jacob
Yusuf- Joseph
Ayub-Job
Syuib-Jethro
Musa-Moses
Harun-Aaron

Zulkifli-Ezekiel
Daud-David
Sulaiman-Solomon

Ilyas-Elijah
Ilyasa-Elisha
Yunus-Jonah
Zakaria-Zecharia
Yahya-John
Isa-Jesus

Muhammad-Muhammad

Peace be upon them all :) We love our prophets!

p/s : Setiap nabi mempunyai kisah yang tersendiri. Macam mana mereka berdakwah menyeru kaum masing-masing menyembah Allah yang satu. Itu tidak mudah. Setiap kisah boleh dijadikan iktibar dan pembakar semangat untuk kita berdakwah! Insya Allah.. Cubalah baca,paling tak pun kita cuba baca kisah nabi kita sendiri iaitu Nabi Muhammad S.A.W...Selamat membaca :)


No comments:

Post a Comment